معشوق (آلبوم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
معشوق
A picture of Swift wearing a blue shirt and blue-highlighted blonde hair with a glitter heart shape on her right eye, looking downward. The background features a cloudy sky filled with blue, pink, and yellow hues. The title "Lover" is written in a red cursive font at the upper corner.
آلبوم استودیویی از
انتشار۲۳ اوت ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-۰۸-۲۳)
ضبطنوامبر ۲۰۱۸ – فوریه ۲۰۱۹
استودیو
ژانر
مدت۶۱:۴۸
ناشرریپابلیک
تهیه‌کننده
گاه‌نگاری تیلور سوئیفت
اعتبار
(۲۰۱۷)
معشوق
(۲۰۱۹)
زنده از کانال کیلیر جداشده ۲۰۰۸
(۲۰۲۰)
تک‌آهنگ‌های عاشق
  1. «من!»
    تاریخ انتشار: ۲۶ آوریل ۲۰۱۹
  2. «تو باید آرام باشی»
    تاریخ انتشار: ۱۴ ژوئن ۲۰۱۹
  3. «عاشق»
    تاریخ انتشار: ۱۶ اوت ۲۰۱۹
  4. «این مرد»
    تاریخ انتشار: ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰

معشوق یا لاور (انگلیسی: Lover) هفتمین آلبوم استودیویی تیلور سوئیفت، خواننده-ترانه‌پرداز آمریکایی است که در ۲۳ اوت ۲۰۱۹ از طریق ریپابلیک رکوردز منتشر شد. این نخستین آلبوم او پس از جدایی از ناشر پیشین خود بیگ مشین رکوردز است. سوئیفت به دنبال خودتنظیمی تصویر تاریک آلبوم پیشینش اعتبار (۲۰۱۷)، با انگیزه مثبتی که در تور استادیومی اعتبار (۲۰۱۸) کسب کرد، به «ستون‌های ترانه‌سرایی» بنیادین خود بازگشت تا آلبومی با ترانه‌های درخشان‌تر و سبک‌تر خلق کند. به عنوان مدیر اجرایی تولید، او تهیه‌کنندگان جک آنتونوف، لوئیس بل، فرانک دوکس و جوئل لیتل را برای این پروژه دعوت کرد، که منجر به ایجاد معشوق شد.

دامنهٔ اشعاری معشوق که توسط سوئیفت با عنوان «نامه‌ای عاشقانه برای دوست‌داشتن خودش» نامیده شد، تمام وجهه‌های عشق مانند رضایت، شیفتگی، شهوت و غم‌واندوه، و مضامین سیاسی مانند فمینیسم، توهم‌زدایی و حقوق ال‌جی‌بی‌تی. را پوشش می‌دهد. این آلبوم در درجه اول یک رکورد به‌سوی سبک پاپ است که با سینث‌پاپ، الکتروپاپ و پاپ راک همراه با عناصر کانتری، پانک راک، فانک و فولک ترکیب می‌شود. د چیکس و پنیک! ات د دیسکو به عنوان آواز مهمان در آلبوم حضور دارند.

چهار تک‌آهنگ از آلبوم پشتیبانی کردند— «من!»، «تو باید آرام باشی»، «معشوق» و «این مرد» —سه تک‌آهنگ نخست در جایگاه ۱۰تای برتر ۱۰۰تای داغ بیلبورد قرار گرفتند. تمام ۱۸ قطعه آن وارد جدول ۱۰۰تای داغ شده‌اند و رکورد هنرمند زن برای بیشترین تعداد ورودی به جدول به‌طور همزمان را شکسته‌اند. معشوق در استرالیا، کانادا، مکزیک، هلند، اسپانیا، پادشاهی متجده و بسیاری دیگر در رتبه‌های برتر جدول قرار گرفت. این ششمین آلبوم شماره یک سوئیفت در بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده بود و دو گواهی‌نامه پلاتین دریافت کرد. معشوق با فروش ۳٫۲ میلیون نسخه در سال ۲۰۱۹، پرفروش‌ترین آلبوم استودیویی جهان در آن سال است.

معشوق با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان همراه بود؛ ستایش متمرکز بر تکامل عاطفی و سبک آزاد روحیه آن بود، در حالی که برخی منتقدان آن را از نظر صوتی متناقض و پراکنده می‌دانستند. در شصت و دومین مراسم جایزه گرمی، معشوق نامزد بهترین آلبوم آوازی پاپ شد، در حالی که تک‌آهنگ‌های «تو باید آرام باشی» و «معشوق» به ترتیب برای بهترین اجرای پاپ تک‌نفره و ترانه سال رقابت کردند. آلبوم جایزهٔ آلبوم پاپ/راک برگزیده را در جوایز موسیقی آمریکا ۲۰۱۹ دریافت کرد و از ۱۷ نامزدی در جوایز ویدئو موسیقی ام‌تی‌وی، موزیک ویدئوهای آن چهار جایزه دریافت کردند. معشوق از سوی نشریه‌های مختلف در میان فهرست برترین آلبوم‌های ۲۰۱۹ قرار گرفت.

پیش‌زمینه[ویرایش]

من همیشه به آلبوم‌ها به عنوان فصلی از زندگی‌ام نگاه می‌کنم؛ و برای طرفدارانم، من بسیار خوشحالم که [اعتبار] را دوست دارید… اما باید در مورد چیزی واقعاً با شما صادق باشم، من برای فصل بعدی بیشتر هیجان‌زده‌ام.

— سوئیفت هنگام آشکار کردن معشوق در جوایز موسیقی آمریکا ۲۰۱۸، ئی! آنلاین[۱]

در نوامبر ۲۰۱۷، سوئیفت ششمین آلبوم استودیویی خود را با نام اعتبار منتشر کرد که پس از یک دوره پر فراز و نشیب در حرفهٔ او به عنوان یک آلبوم بازگشت مورد توجه قرار گرفت.[۲] این آلبوم چندین هفته را در بالاترین جایگاه بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده گذراند،[۳] و به پرفروش‌ترین آلبوم سال ۲۰۱۷[۴] و بهترین آلبوم با عملکرد برتر در فهرست پایان سال ۲۰۱۸ تبدیل شد.[۵] سوئیفت برای پشتیبانی از آلبوم، تور استادیومی اعتبار تیلور سوئیفت (۲۰۱۸) را برگزار کرد که با تحسین انتقادی همراه بود،[۶] و به پردرآمدترین تور آمریکای شمالی در تمام دوره‌ها تبدیل شد.[۷] این تور در جوایز موسیقی آمریکا در سال ۲۰۱۸ برندهٔ تور سال شد، جایی که سوئیفت در سخنرانی قبولی خود در این دسته‌بندی، به این آلبوم به عنوان «فصل بعدی» خود اشاره کرد.[۱]

حدس و گمان دربارهٔ «TS7» (نام مستعار تأییدنشده آلبوم تا زمان فاش شدن عنوان آن) در ۲۴ فوریه ۲۰۱۹، هنگامی که سوئیفت عکسی از هفت درخت نخل با پس زمینه آبی پاستلی و ستاره‌های روی هم را در حساب اینستاگرام خود قرار داد، آغاز شد؛[۸] که بعداً خواننده تأیید کرد روزی است که ضبط آلبوم را تمام می‌کند.[۹][۱۰] این پست باعث ایجاد انتظارات و نظریه‌پردازی گستردهٔ آنلاین دربارهٔ آلبوم شد.[۱۱][۱۲][۱۳] انترتینمنت ویکلی اظهار داشت که این تئوری‌ها «ممکن است مانند تئوری‌های توطئه مضحک به نظر برسند–که برای ضبط، اکثر آنها درست بودند–اما آنها کاملاً در دنیای موسیقایی تیلور سوئیفت جای می‌گیرند (این مانند دنیای سینمایی مارول است اما با گیتارهای بیشتر و نقش‌های کمتر استن لی)». سوئیفت بعداً اظهار داشت: «من نمی‌توانستم انتظار داشته باشم [طرفدارانم] این را بدانند؛ و بعداً پی بردم که آنها این موضوع را فهمیده‌اند، اما بسیاری از تئوری‌های آنها در واقع درست بودند. آن تخم‌مرغ عید پاکها فقط سعی در ایجاد آن لحن داشتند که من از پیش در ویدئوی عمودی اسپاتیفای برای «ظریف» با رنگ آمیزی ناخن‌هایم به رنگ‌های [پاستیلی] پیش‌بینی کردم».[۱۰]

سوئیفت در ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ هنگام عکس گرفتن مقابل نقاشی دیواری پروانه‌ای شکل در گلچ، نشویل، تنسی، در حالی که اعلام کرد شمارش معکوس سیزده روزه‌اش منجر به انتشار موسیقی جدید می‌شود. این نقاشی دیواری شامل عنوان تک‌آهنگ آغازین «من!» بود که نیمه‌شب آن روز منتشر شد.

در ۱۳ آوریل ۲۰۱۹، سوئیفت در وبگاه رسمی خود شمارش معکوس تا نیمه‌شب منطقه زمانی شرقی (یوتی‌سی ۴:۰۰-) ۲۶ آوریل را منتشر کرد.[۱۴] در ۲۵ آوریل، چندین رسانهٔ خبری گزارش دادند که نقاشی دیواری یک پروانه در محله د گالچ واقع در نشویل، تنسی که توسط هنرمند خیابانی کلسی مونتاگ نقاشی شده‌است،[۱۵] با انتشار آینده سوئیفت در ارتباط است.[۱۶] هنگامی کلمه «Me!» که توسط مونتاگ به آن نقش اضافه شده بود، جمعیت چند صد نفری در دور نقاشی دیواری جمع شده بودند.[۱۷] در حالی که در ابتدا به مونتاگ گفته شد که این نقاشی دیواری به عنوان تبلیغ برای ای‌بی‌سی، ای‌اس‌پی‌ان و ان‌اف‌ال درفت سفارش داده شده‌است،[۱۸] سوئیفت در کنار این نقاشی دیواری ظاهر شد و اعلام کرد که در واقع، این بخشی از تبلیغات شمارش معکوس او بود و در حین پخش ان‌اف‌ال درفت، رابین رابرتز برای اطلاعات بیشتر با او مصاحبه خواهد کرد.[۱۹] در نیمه‌شب همان روز، او تک‌آهنگ آغازین آلبوم، «من!» با حضور برندن یوری از پنیک! ات د دیسکو به همراه موزیک ویدئوی همراه آن را منتشر کرد.[۲۰]

سوئیفت طرفداران را تشویق کرد تا عنوان آلبوم رو به انتشار را در ویدئوی «من!» پیدا کنند. در حین مصاحبه‌ای در مه ۲۰۱۹ برای ایندیپندنت، از سوئیفت در مورد سرنخ‌های عنوان آلبوم سؤال شد؛ او پاسخ داد: «من فکر می‌کنم شما یک‌بار آن را می‌بینید و دو بار آن را می‌شنوید»، که باعث شد طرفداران این باور را داشته باشند که معشوق عنوان آلبوم است، زیرا این کلمه یک‌بار در ویدئو و دوبار در متن «من!» ظاهر می‌شود. در این ویدئو، کلمه معشوق بر روی یک علامت روشنایی نئون در پس‌زمینه نشان داده شد.[۲۱][۲۲] در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۹، او عنوان آلبوم را در یک پخش زنده اینستاگرام تأیید کرد و معشوق در ۲۳ اوت ۲۰۱۹ منتشر شد.[۲۳] سوئیفت همچنین اعلام کرد که دومین تک‌آهنگ آلبوم، «تو باید آرام باشی» روز بعد در ۱۴ ژوئن منتشر خواهد شد و پس از آن موزیک ویدئو ترانه سه روز بعد منتشر خواهد شد.[۲۴] در ۲۲ ژوئیه، سوئیفت اطلاعات مربوط به نسخه لوکس آلبوم را اعلام کرد؛ روز بعد، «تیرانداز» به عنوان تنها تک‌آهنگ تبلیغاتی معشوق منتشر شد.[۲۵] یک هفته قبل از انتشار آلبوم، در ۱۶ اوت سوئیفت قطعه هم‌عنوان آلبوم را به عنوان سومین تک‌آهنگ از معشوق منتشر کرد و فهرست قطعه‌های آلبوم را در شبکه‌های اجتماعی خود اعلام کرد.[۲۶]

ستایش‌ها[ویرایش]

معشوق و تک‌آهنگ‌هایش در شصت و دومین مراسم جایزه گرمی سه نامزدی دریافت کردند. این آلبوم نامزد بهترین آلبوم آوازی پاپ شد، که پس از ۱۹۸۹ (۲۰۱۴) و اعتبار (۲۰۱۷) سومین نامزدی پیاپی سوئیفت در این دسته‌بندی است. «تو باید آرام باشی» نامزد دریافت بهترین اجرای تک‌خوان پاپ شد و قطعه هم‌عنوان «معشوق» نامزد دریافت ترانه سال شد.

سوئیفت در پنج نامزدی خود در جوایز موسیقی آمریکا ۲۰۱۹ موفق به کسب پیروزی شد و به عنوان پر جایزه‌ترین هنرمند شب و بیشترین جایزه در تاریخ ای‌ام‌ایز (با ۲۹ برد) شناخته شد و رکورد خود را در دسته‌بندی‌های هنرمند سال، هنرمند زن برگزیده پاپ/راک و آلبوم پاپ/راک برگزیده افزایش داد.[۲۷][۲۸] موزیک ویدیوهای معشوق چهار برد در جوایز موسیقی جوایز ویدئو موسیقی ام‌تی‌وی به دست آوردند: ویدئو سال و ویدئوی خوب برای «تو باید آرام باشی» —سوئیفت قبلاً برای ویدیو «کینه» (۲۰۱۵) برنده شده بود و با ریانا و بیانسه به عنوان تنها هنرمندان زن که دو بار برنده این جایزه شده‌اند، برابری کرد—و بهترین جلوه‌های بصری برای «من!» در مراسم ۲۰۱۹ و بهترین کارگردانی برای «این مرد» در مراسم ۲۰۲۰.[۲۹][۳۰][۳۱] او همچنین بهترین ویدئو برای «من!» و بهترین هنرمند آمریکا در جوایز موسیقی ام‌تی‌وی اروپا ۲۰۱۹،[۳۲] بهترین ویدئو جهانی هنرمند زن برای «من!» در جوایز ویدئو موسیقی ام‌تی‌وی ژاپن ۲۰۱۹،[۳۳] بهترین هنرمند بین‌الملل برای معشوق در جوایز موسیقی ای‌آرآی‌ای ۲۰۱۹[۳۴] و بهترین هنرمند انفرادی جهان در جوایز جوایز ان‌ام‌ای ۲۰۲۰[۳۵] را دریافت کرد.

عملکرد تجاری معشوق باعث شد تا سوئیفت برنده بهترین هنرمند جهانی در فدراسیون بین‌المللی صنعت فونوگرافی (IFPI) برای سال ۲۰۱۹ شود. او پیش از این در سال ۲۰۱۵ برای ۱۹۸۹ این جایزه را دریافت کرد.[۳۶] این آلبوم رکوردهای جهانی گینس ۲۰۱۹ برای بزرگترین فروش آلبوم در سراسر جهان برای یک هنرمند انفرادی را دریافت کرد.[۳۷]

جایزه‌ها و نامزدی‌های معشوق
سال سازمان جایزه نتیجه منا.
۲۰۱۹ جوایز برگزیده مردم آلبوم برگزیده سال برنده [۳۸]
جوایز موسیقی آمریکا آلبوم پاپ/راک برگزیده برنده [۳۹]
جوایز موسیقی ای‌آرآی‌ای بهترین هنرمند بین‌الملل (معشوق) برنده [۳۴]
۲۰۲۰ جوایز گرمی بهترین آلبوم آواز پاپ نامزدشده [۴۰]
جوایز گلد دیسک ژاپن آلبوم سال (غربی) برنده [۴۱]
۳ آلبوم بهتر (غربی) برنده
جایزه زرین ۱۰ ترانه برتر آرتی‌اچ‌کی بهترین فروش آلبوم (انگلیسی) برنده [۴۲]
رکوردهای جهانی گینس بزرگترین فروش آلبوم در سراسر جهان برای یک هنرمند انفرادی (۲۰۱۹) برنده [۳۷]
جوایز سی‌دی شاپ جوایز خلاقانه جکت موسیقی برنده [۴۳]
جوایز موسیقی آی‌هارت‌رادیو آلبوم پاپ سال برنده [۴۴]
جوایز موسیقی بیلبورد برترین آلبوم بیلبورد ۲۰۰ نامزدشده [۴۵]

عملکرد تجاری[ویرایش]

معشوق در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳٫۲ میلیون نسخه خالص در سراسر جهان فروخته‌است.[۴۶] ریپابلیک رکوردز گزارش داد این آلبوم در هفته نخست انتشار بیش از ۳ میلیون واحد در محمولهٔ جهانی کسب کرده‌است.[۴۷] فروش جهانی قدرتمند معشوق باعث شد فدراسیون بین‌المللی صنعت فونوگرافی (IFPI) سوئیفت را به عنوان شماره یک بهترین فروش هنرمند سال ۲۰۱۹ معرفی کند و او برای دومین بار این افتخار را کسب کند؛ اولین حضور او در سال ۲۰۱۴ پس از انتشار ۱۹۸۹ بود که باعث شد سوئیفت اولین هنرمند زنی باشد که چنین کاری را انجام می‌دهد.[۳۶]

معشوق پرفروش‌ترین آلبوم استودیویی سال ۲۰۱۹ بود و رکوردهای جهانی گینس برای بزرگترین فروش آلبوم در سراسر جهان برای یک هنرمند تک‌خوان را ثبت کرد.[۳۷]

فهرست قطعه‌ها[ویرایش]

فهرست قطعه‌ها و اعتبارها از یادداشت‌های روی جلد آلبوم، اپل میوزیک و تیدال گرفته شده‌است.[۴۸][۴۹][۵۰]

معشوق – نسخهٔ استاندارد
شمارهنامنویسنده(ها)تهیه‌کننده(ها)مدت
۱.«فراموش کردم که وجود داری»
۲:۵۱
۲.«تابستان ظالم»
  • سوئیفت
  • آنتونوف
۲:۵۸
۳.«معشوق»سوئیفت
  • سوئیفت
  • آنتونوف
۳:۴۱
۴.«این مرد»
  • سوئیفت
  • لیتل
۳:۱۰
۵.«تیرانداز»
  • سوئیفت
  • آنتونوف
  • سوئیفت
  • آنتونوف
۳:۳۱
۶.«فکر کنم او می‌داند»
  • سوئیفت
  • آنتونوف
  • سوئیفت
  • آنتونوف
۲:۵۳
۷.«خانم آمریکایی و شاهزاده دل‌شکسته»
  • سوئیفت
  • لیتل
  • سوئیفت
  • لیتل
۳:۵۴
۸.«حلقه کاغذی»
  • سوئیفت
  • آنتونوف
  • سوئیفت
  • آنتونوف
۳:۴۲
۹.«خیابان کورنلیا»سوئیفت
  • سوئیفت
  • آنتونوف
۴:۴۷
۱۰.«مردن با هزار زخم»
  • سوئیفت
  • آنتونوف
  • سوئیفت
  • آنتونوف
۳:۱۹
۱۱.«پسر لندنی»
۳:۱۰
۱۲.«به‌زودی بهتر می‌شی» (با حضور د چیکس)
  • سوئیفت
  • آنتونوف
  • سوئیفت
  • آنتونوف
۳:۲۲
۱۳.«خدای اشتباه»
  • سوئیفت
  • آنتونوف
  • سوئیفت
  • آنتونوف
۳:۲۰
۱۴.«تو باید آرام باشی»
  • سوئیفت
  • لیتل
  • سوئیفت
  • لیتل
۲:۵۱
۱۵.«پس تاب»
  • سوئیفت
  • بل
  • فینی
  • سوئیفت
  • بل
  • دوکس
۳:۴۳
۱۶.«من!» (با حضور برندن یوری از پنیک! ات د دیسکو)
  • سوئیفت
  • لیتل
  • یوری
  • سوئیفت
  • لیتل
۳:۱۳
۱۷.«خوب است که یک دوست داشته باشی»
  • سوئیفت
  • بل
  • فینی
  • سوئیفت
  • بل
  • دوکس
۲:۳۰
۱۸.«روشنایی»سوئیفت
  • سوئیفت
  • آنتونوف
۴:۵۳
مجموع مدت:۶۱:۴۸

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ B. Kile, Meredith (October 9, 2018). "Taylor Swift Fans React as Singer Teases the 'Next Chapter'". E! Online. Retrieved February 7, 2021.{{cite web}}: نگهداری CS1: url-status (link)
  2. "BBC - Everything we know about Taylor Swift's comeback". BBC. Archived from the original on March 27, 2020. Retrieved February 7, 2021.
  3. Caulfield, Keith (December 31, 2017). "Taylor Swift's 'Reputation' Returns to No. 1 on Billboard 200, Huncho Jack Debuts at No. 3". Billboard. Archived from the original on January 1, 2018. Retrieved February 7, 2021.
  4. Caulfield, Keith (January 3, 2018). "Ed Sheeran's 'Divide' Is Nielsen Music's Top Album of 2017 in U.S." Billboard. Archived from the original on December 27, 2018. Retrieved February 7, 2021.
  5. "Billboard 2018 Year End Charts". Billboard. Archived from the original on March 21, 2020. Retrieved February 7, 2021.
  6. O'Connor, Roisin (January 3, 2019). "Taylor Swift's Reputation tour on Netflix: Everything you need to know". The Independent (به انگلیسی). Retrieved February 7, 2021.{{cite web}}: نگهداری CS1: url-status (link)
  7. Frankenburg, Eric (November 30, 2018). "Taylor Swift's Reputation Stadium Tour Breaks Record for Highest-Grossing U.S. Tour". Billboard. Retrieved February 7, 2021.
  8. Willman, Chris (May 11, 2019). "Everything We Know About Taylor Swift's 'TS7' So Far". Variety (به انگلیسی). Retrieved February 7, 2021.{{cite web}}: نگهداری CS1: url-status (link)
  9. Elizabeth, De. "Taylor Swift Might Have Just Dropped a Huge Clue About Her Next Album". Teen Vogue. Archived from the original on March 26, 2019. Retrieved July 9, 2019.
  10. ۱۰٫۰ ۱۰٫۱ Suskind, Alex (May 9, 2019). "New Reputation: Taylor Swift shares intel on TS7, fan theories, and her next era". Entertainment Weekly. Archived from the original on August 12, 2019. Retrieved August 17, 2019.
  11. Lindsay, Kathryn (February 27, 2019). "Taylor Swift Responded To Those Theories About Her New Album". Refinery29. Retrieved July 23, 2020.
  12. "All the signs Taylor Swift is dropping her new album soon". Capital FM. February 28, 2019. Retrieved July 23, 2020.
  13. Bruner, Raisa (March 15, 2019). "New Taylor Swift Music Is Here. Here's What to Know". Time. Retrieved July 23, 2020.
  14. Atkinson, Katie (April 13, 2019). "Taylor Swift Updates Her Website With Countdown Clock, Teases April 26 Date". Billboard. Archived from the original on April 16, 2019. Retrieved July 23, 2019.
  15. "Is Taylor Swift's announcement linked to activity in Nashville's Gulch? Fans are there for it". The Tennessean. April 25, 2019. Retrieved April 26, 2019.
  16. "The Taylor Swift mural in Nashville is getting a mysterious update". USA Today. April 25, 2019. Retrieved April 26, 2019.
  17. Baird, Brittney (April 25, 2019). "Artist touches up Gulch mural rumored to be linked to Taylor Swift". WKRN. Archived from the original on 25 April 2019. Retrieved April 26, 2019.
  18. "The Artist Behind The Butterfly Mural Had No Idea It Was For Taylor Swift". Refinery29. April 25, 2019. Retrieved April 26, 2019.
  19. "So... @kelseymontagueart helped me pull off the best surprise clue reveal today in Nashville!! Thank you to everyone who showed up, I've never been more proud of your FBI level detective skills. Next clue: I'll be joining the magnificent @robinrobertsgma for a chat tonight on ABC live from Nashville 💕💕💕💕💕💕💕". April 25, 2019. Retrieved April 26, 2019 – via Instagram.
  20. Trammell, Kendall; Holcombe, Madeline (April 26, 2019). "Taylor Swift's snake era evolved into butterflies and pastels in her new song 'Me!'". CNN. Archived from the original on April 29, 2019. Retrieved August 16, 2019.
  21. Walsh, Savannah. "Taylor Swift's New Album Title Hint Suggests That Apparently Fans May Already Know It". Bustle. Archived from the original on June 21, 2019. Retrieved June 21, 2019.
  22. Bailey, Alyssa (May 24, 2019). "Taylor Swift Gives Away What Her TS7's Album Title Is – Taylor Swift 'Lover' Hints Interview and Songs". Elle. Retrieved July 3, 2020.
  23. Bruner, Raisa (June 13, 2019). "Taylor Swift Just Announced the Summer Release Date for Her New Album Lover and Next Song". Time. Archived from the original on June 13, 2019. Retrieved June 13, 2019.
  24. Atkinson, Katie (June 13, 2019). "Taylor Swift Announces New Song 'You Need to Calm Down' & 'Lover' Album Release Date". Billboard. Archived from the original on June 14, 2019. Retrieved June 13, 2019.
  25. Henderson, Cydney. "Taylor Swift reveals new song 'The Archer,' plans to release 120 pages of her diary". USA Today (به انگلیسی). Archived from the original on July 24, 2019. Retrieved July 24, 2019.
  26. Aniftos, Rania (August 16, 2019). "Taylor Swift Unveils 'Lover' Track List". Billboard. Archived from the original on August 17, 2019. Retrieved August 17, 2019.
  27. "American Music Awards 2019: Taylor Swift takes artist of the decade in record-breaking haul". The Guardian. November 24, 2019. Retrieved May 3, 2020.
  28. "The American Music Awards Announces 2019 Nominees". American Music Awards. October 24, 2019. Retrieved May 3, 2020.
  29. Roth, Madeline (July 23, 2019). "Ariana, Taylor, Billie, and Lil Nas X Lead Your 2019 VMA Nominations". MTV News. Retrieved May 3, 2020.
  30. Lynch, Joe (August 19, 2019). "2019 VMAs Reveal Three New Fan-Voted Categories, Pre-Show Performers: Exclusive". Billboard. Retrieved May 3, 2020.
  31. "MTV VMAs 2020 Winners: See the Full List Here | Pitchfork". Pitchfork. August 31, 2020. Retrieved August 31, 2020.
  32. "MTV EMAs 2019: BTS the big winners in Seville". BBC News. November 4, 2019. Retrieved May 3, 2020.
  33. "VMAJ – Video Music Awards Japan 2019 | MTV Japan". MTV Japan. Archived from the original on 26 January 2021. Retrieved May 3, 2020.
  34. ۳۴٫۰ ۳۴٫۱ "Taylor Swift wins Best International Artist at ARIA Awards". UPI. November 27, 2019. Retrieved May 3, 2020.
  35. Ramli, Sofianna (February 12, 2020). "Taylor Swift wins Best Solo Act in the World award at NME Awards 2020: "I am inspired by all of you"". NME. Retrieved May 3, 2020.
  36. ۳۶٫۰ ۳۶٫۱ Willman, Chris (March 2, 2020). "Taylor Swift Named Top Global Music Seller of 2019; Universal Claims 8 of Top 10 Artists". Variety. Retrieved March 3, 2020.
  37. ۳۷٫۰ ۳۷٫۱ ۳۷٫۲ "Biggest-selling album worldwide for a solo artist (current)". Guinness World Records (به انگلیسی). Retrieved 2020-06-21.
  38. Nordyke, Kimberly; Howard, Annie (November 10, 2019). "People's Choice Awards: 'Avengers: Endgame' Named Best Movie". The Hollywood Reporter. Retrieved November 1, 2019.
  39. "The American Music Awards Announces 2019 Nominees". American Music Awards. October 24, 2019. Retrieved October 24, 2019.
  40. "2020 GRAMMY Awards: Complete Winners List". GRAMMY.com. January 26, 2020. Retrieved January 27, 2020.
  41. "第34回日本ゴールドディスク大賞". 日本ゴールドディスク大賞 (به ژاپنی). Retrieved February 29, 2020.
  42. "第三十一届国际流行音乐大奖 The 31st International Pop Poll". رادیو تلویزیون هنگ کنگ (به چینی (چین)). Retrieved May 11, 2020.
  43. "第12回CDショップ大賞2020 大賞受賞作品". CD Shop Awards (به ژاپنی). Retrieved September 4, 2020.
  44. "You're my, my, my, my favorite Pop Album Of The Year. ❤️ Congrats to our bestie, @taylorswift13 on winning "Pop Album Of The Year" for "Lover" at our 2020 #iHeartAwards. Oh yes, and we have been vibing to "Folklore" all summer long too. An early front runner for 2021? 😉". Twitter. IHeartRadio. September 5, 2020. Retrieved September 5, 2020.
  45. "Taylor Swift and Billie Eilish Among 2020 Billboard Music Awards Nominees". سرگرمی امشب (برنامه تلویزیونی). Retrieved September 22, 2020.
  46. "Arashi Best-Of Tops Taylor Swift for IFPI's Best-Selling Album of 2019". Billboard. March 19, 2020. Retrieved March 21, 2020.
  47. "TAYLOR SWIFT'S 7TH STUDIO ALBUM 'LOVER' IS THE WORLD'S BEST-SELLING ALBUM THIS WEEK WITH MASSIVE GLOBAL SALES!". World Music Awards. September 7, 2019. Retrieved June 7, 2019.
  48. Lover (liner notes). Taylor Swift. Republic Records. 2019.{{cite AV media notes}}: نگهداری CS1: سایر موارد در یادکرد رسانه‌های AV (یادداشت‌ها) (link)
  49. "Lover by Taylor Swift on Apple Music". Apple Music (به انگلیسی). United States. Archived from the original on August 20, 2019. Retrieved August 22, 2019.
  50. "Lover by Taylor Swift". Tidal. United States. August 23, 2019. Retrieved August 23, 2019.